понеділок, 24 листопада 2014 р.

Створення текстового документа. Введення й редагування тексту.

Тема.  Створення текстового документа.
Введення й редагування тексту
навчальна: засвоєння учнями знань про правильне введення та основні прийомів редагування тексту; формування вмінь працювати з фрагментом тексту створювати, відкривати, зберігати документи в середовищі ТП, вводить та редагує текст, налаштовує режими перегляду документів, вставляє символи, відсутні на клавіатурі;
розвиваюча: розвивати логічне мислення учнів, вміння застосовувати свої знання на практиці,  розвивати інтерес до комп’ютерної техніки, увагу,  пам’ять.
виховна: виховувати інтерес до навчання, любов до предмета інформатики, цілеспрямованість, бережливе ставлення до шкільного майна.
Тип уроку: формування знань і вдосконалення вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер, інструкції з ТБ у комп'ютерному класі.
Програмне забезпечення:  текстовий процесор Microsoft Word

Структура уроку
І. Організаційний етап (1 хв.)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (5 хв.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань ( 3 хв.)
IV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
V. Повідомлення теми та  мети уроку (2 хв.)
VI. Вивчення нового матеріалу (10 хв.)
VII. Засвоєння нових знань і вмінь (3 хв.)
VIII. Практична робота (15 хв.)
IX. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)
X. Домашнє завдання (1 хв.)



ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап
1)    привітання з учнями;
2)    перевірка присутності учнів на уроці;
3)    призначення чергових. 

II. Перевірка домашнього завдання
 Гра «Інформаційна естафета»
1)     Як можна завантажити текстовий редактор MS Word?
2)     Що називається системами опрацювання текстів? Наведіть приклади.
3)     Що таке стрічка? Назвіть її основні елементи.
4)     Чим відрізняється процес виконання команди Зберегти та Зберегти як?
Опишіть процес зберігання документа за допомогою команди Зберегти як.
2)  Які основні елементи вікна має текстовий редактор MS Word?
3)  Як поділяються системи комп'ютерного опрацювання тексто­вих документів?
4)  3 яким розширенням зберігається текстовий документ MS Word? Стисло охарактеризуйте їх.
5) Назвіть основні елементи вікна текстового редактора Word 2007 та їх призначення.
        Зачитування підготовлених повідомлень
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Плутанина» 
Встановити правильний алгоритм виконання дій:
    для створення документа;
    для збереження документа;
    для відкриття документа;
    для використання довідки текстового документа.
Картки з командами: Формат, Файл, Вставити, Зберегти, Від­крити, Створити, Символ, Ctrl+O, Ctrl+S, Enter, Сервіс, Правопис, Довідка, Довідка MS Word, Правка, Знайти.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Можливо декого з вас зацікавить питання, для чого це вам потрібно?
Кожен день в нашому повсякденному житті ми стикаємося з друкованими текстами. Але ,можливо, ви не замислювалися над тим, що ці тексти друкують люди.  Для чого ж потрібне редагування тексту? Для друкування відкоригованих, без помилок,   газет  в   типографії.  Також редагування тексту необхідно для  випуску безпомилкових книг, бо дуже неприємно читати книгу з помилками. Ще редагування доцільно використовувати для підвищення грамотності учнів при комп’ютерному наборі та обробці матеріалу, який занесений до комп’ютера за допомогою сканера.
V. Повідомлення теми та  мети уроку
Тема нашого сьогоднішнього уроку -  «Створення текстового документа. Введення й редагування тексту». Тобто сьогодні на уроці ми повинні  сформувати  вміння   введення тексту з  клавіатури та зрозуміти  правила  редагування тексту.
VI. Вивчення нового матеріалу (міні-лекція)
1.    Правила введення й редагування текстової інформації.
Традиційним способом уведення тексту є його набір на клавіатурі. При цьому текст уводиться користувачем послідовно - буква за буквою, слово за словом, речення за реченням. Цей процес є досить клопітким і трудомістким.
Текст уводиться у вікні документа в тій позиції, де знаходить­ся текстовий курсор.
Під час уведення тексту з клавіатури потрібно дотримуватися таких правил:
ü між словами потрібно вводити тільки один пропуск;
ü перед, розділовими знаками (такими як ; : . , ! ?) пропуск не ставиться,
а після них вводиться один пропуск або кінець абзацу;
ü після відкриваючих і перед закриваючими дужками { } [ ] ( ) та лап­ками „ " « » пропуск не ставиться;
ü перед і після тире вводиться пропуск;
ü дефіс у словах уводиться без пропусків;
ü перехід на новий рядок відбувається автоматично, тобто, коли текст досягає останньої позиції рядка, курсор автоматично переходить на новий рядок. При цьому слово, яке не вмістилося в попередньому ряд­ку, автоматично переноситься на наступний;
ü перехід на нову сторінку здійснюється автоматично;
ü для введення тексту з нового абзацу слід натиснути клавішу Enter;
ü для запобігання розриву деякої фрази під час перенесення тексту по рядках між словами слід уводити нерозривний пропуск (Ctrl + Shift + пропуск) або нерозривний дефіс (Ctrl + Shift + дефіс) (наприклад, Іваненко П.С., школа І-ІІІ ступенів).
Пiд час введення та редагування тексту можна включати режим відображення недрукованих знаків, вибравши кнопку Недруковані знаки на Стандартний панелі інструментів . До недрукованих знаків відносять знаки, які вводяться користувачем під час набору тексту, але не виводяться на папері під час друкування i, зазвичай, не відображаються на екрані. Але якщо включити режим відображення недрукованих знаків, то у вiдповiдних місцях тексту з’являться спецiальнi позначки.
Недрукований знак
Клавіші введення
Позначен­ня
Недрукований знак
Клавіші введення
Пропуск
Пропуск
          •
Нерозрив­ний про­пуск
Ctrl + Shift + пропуск
Кінець аб­зацу
Enter
Нерозрив­ний дефіс
Ctrl + Shift + дефіс
Табуляція
Tab
> 
Розрив рядка
Shift + Enter
М'який пе­ренос
Ctrl + дефіс
¬
Розрив сторінки
Ctrl + Enter
Включення режиму вiдображення недрукованих знакiв дозволяє бачити на екранi всi символи тексту й краще розумiти його структуру.
Вставка символiв,  якi вiдсутнi на клавiатурi.

Текстовий процесор Word  2007 дозволяє використовувати в текстi символи, якi вiдсутнi на клавiатурi — лiтери iнших алфавiтiв, математичнi знаки, умовнi позначки та спецiальнi символи.
Для введення таких символiв потрiбно виконати послiдовнiсть дiй Вставка→ Символ i вiдкрити потрiбну вкладку. Пiсля цього слiд переглянути перелiк символiв, вибрати потрiбний i натиснути кнопку Вставить. Якщо деякi символи часто зустрiчаються в текстi, то зручно призначити їм деяке сполучення клавiш. Для цього необхiдно вибрати потрiбний символ у списку, потiм вибрати кнопку Сочетание клавиш та ввести у вiдповiдне поле бажане сполучення. Потiм вибрати кнопку Назначить.
               Якщо під час уведення тексту ви не звернули увагу, що вводите текст не в тому регістрі, то цю помилку можна швидко виправити. Для цього слід виконати такий алгоритм:
1.  Установити курсор усередину введеного слова.
2.  Вибрати на вкладці стрічки Основне в групі Шрифт кнопку Регістр .
3.  Вибрати у списку, що відкриється, потрібний варіант заміни.
1.    Перевірка правопису.
Текстовий процесор Word 2007 під час уведення тексту здійснює авто­матичну перевірку орфографії та граматики. Ці режими встановлені в програмі за замовчуванням.
Пошук орфографічних помилок у тексті про­водиться за словником, який встановлено в Microsoft Office, і слова з помилками підкреслю­ються червоною хвилястою лінією (це службове позначення, при друкуванні на принтері ця лінія не виводиться).
Є кілька причин, за яких Word 2007 позначає слово як помилкове:
  • Дане слово було написане з помилкою. Наприк­лад, у слові пропущено літеру або введено зай­ву. Можна спробувати виправити це слово за словником: відкрити контекстне меню цього слова й вибрати правильний варіант його напи­сання. Якщо в контекстному меню правильного варіанта немає, потрібно виправи­ти помилку вручну відомими вам способами.
  • Слово було написане без помилки, але відсутнє в словнику. Наприклад, у документі підкреслюються ваше прізвище назва вашого міста або науковий термін. У цьому разі можна або не звертати уваги на підкреслення, або вибрати команду Додати до словника контекстному меню цього слова. Також слово можна виключити з перевірки, вибравши команду Пропустити або Пропустити все.
  • Слово було написане без помилок, але введене іншою мовою. Щоб виправити таку ситуацію, потрібно в контекстному меню слова вибрати пункт меню Мова і в списку, що відкриється, вибрати потрібну мову.

VII. Засвоєння нових знань і вмінь
1)    Сформулюйте основні поняття теми: Символ — це... Слово це... Рядок — це... Абзац — це... Сторінка — це...
1)    Які з перерахованих не належать до правил набору тексту (підкреслити неправильні)?
    Робити один «пропуск» між словами.
    До кожного розділового знака ставити «пропуск».
    Після початкових дужок або лапок відразу записувати текст.
    До завершальних дужок або лапок ставити «пропуск».
    Розділовий знак не відривати від слова, за яким він стоїть.
3)    Встановити правильний порядок дій по перенесенні фрагмента тексту:
    установити курсор там, де повинен з'явитися фрагмент тексту, що переноситься.
    виділити фрагмент тексту, що буде переноситися.
    зайти в меню Правка/Вставити.
    зайти в меню Правка/Вирізати.

VIII. Практична робота
Тема. Інструктаж з правил технiки Безпеки. Робота з текстовими фрагментами
Тепер переходимо до виконання практичної частини нашого уроку. Давайте пригадаємо правила безпеки й санітарно-гігієнічні вимоги та будемо їх дотримуватися . Для цього кожен з вас займає своє місце за комп’ютером і  виконує завдання на картках.
1.     Запустіть текстовий редактор Word 2007.
2.     Уведіть текст за зразком. Стежте за дотриманням правил уведення тексту та правописом.

Кратка №1.
Та автори не задовольняються зовнішніми ознаками в змалюванні портрета, як це властиво їх сучасникові І. Нечую-Левицькому. 

Вони знаходять i такі риси, що розкривають соціальний стан персонажа ("Не багатого роду! - казала проста свита"), передають якості його характеру ("Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах та селах. Одно тільки в нього неабияке - дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка. Ним світилася якась незвичайна смiливiсть i духова мiць, разом з якоюсь хижою тугою...").
1.Об’єднайте речення в три абзаци за змістом.
2.Виконайте перевірку правопису в усьому тексті.
3.Збережіть документ у файлі з іменем практична робота 9.docx у власній папці.
4.Створіть новий документ, у якому введіть текст за зразком і збережіть його у файлі з іменем додаткове завдання 9.docx у власній папці.
Картка № 2.
…☻♫
(c) © ♥——>      (r) ® <——           (tm) ™ <==     :) <==>
:| ==>     .
1.     Закрийте вікно текстового процесора та перевірне наявнісь створених файлів у власній папці.
IX. Підбиття підсумків уроку
Оголошення оцінок.
   X. Домашнє завдання
1.     Завдання за підручником: § 6.2 ст. 215 – 219 відповіді на запитання.
2.      Заповнити таблицю.
Клавіша
Дія

Переводить курсор на новий рядок

Вилучає символ ліворуч від курсору

Вилучає символ праворуч від курсору

Переключає режими малих / великих літер


Немає коментарів:

Дописати коментар