Тема. Системи опрацювання текстів. Текстовий процесор WORD
Мета:
навчальна: засвоєння учнями знань про призначення,
основні можливості систем обробки текстів; ознайомити з середовищем текстового
процесора, основними операціями роботи з документом, використанням довідкової
системи;
розвиваюча: розвивати пізнавальні інтереси, навички
свідомого й раціонального використання програмних засобів, вміння слухати,
аналізувати, використовувати набуті знання в практичній діяльності;
виховна: виховувати інформаційну, комунікативну
компетентності, уважність, дисциплінованість, культуру оформлення документів
ділового стилю.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: ПК підключені до локальної мережі, інструктивні картки.
Програмне забезпечення: ОС Windows.
Структура уроку
I.
Органiзацiйний етап (1 хв.)
II. Актуалiзацiя
опорних знань (3
хв.)
III.
Повідомлення
теми і
мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
(5 хв.)
IV. Вивчення
нового матерiалу (10
хв.)
V. Практична робота (15 хв.)
VI. Засвоєння вивченого теоретичного матерiалу (4 хв.)
VII.
Домашнє
завдання (1 хв.)
VIII. Пiдбиття пiдсумкiв уроку (2 хв.)
ХІД
УРОКУ
І. Організаційна частина уроку
·
привітання
з учнями;
·
перевірка
присутності учнів на уроці;
·
призначення
чергових.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Давайте зараз усі разом
розгадаємо кросворд і дізнаємося про
ключові поняття нашої наступної теми
Розгадування кросворду (Додаток 1.1)
1. Пристрій для введення інформації.
2. Всесвітня комп’ютерна мережа.
3. Носій інформації, що являє собою круг з
тонкої пластини, покритої шаром матеріалу, придатного для запису, зчитування та
тривалого зберігання даних.
4. Пристрій комп’ютера, який виконує операції
опрацювання даних складається з пристрою керування, арифметично-логічного
пристрою та пам’яті процесора.
5. Упорядкована
послідовність знаків.
6. Мережа, розроблена для підтримки великих
відстаней.
7. Місце
або установа, що зберігає документи.
8. Множина
взаємопов'язаних елементів, відокремлена від середовища, яка взаємодіє з ним,
як ціле.
9. Послідовність
з 8 бітів.
10. Масова
розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили
бажання її одержувати.
11. Комп'ютерна програма, яка має здатність до
прихованого само розмноження.
12. Веб-браузер і програмний пакет для работи в
Інтернеті.
13. Новини, нові факти, відомості про об’єкти і
явища навколишнього світу.
14. Сукупність комп’ютерів та інших пристроїв з
відповідним програмним забезпеченням, з’єднаних каналами передавання даних.
15. Сукупність веб-сторінок, доступних у
міжмережжі (Інтернеті), які об'єднані як за змістом, так і навігаційно.
16. Простий текстовий редактор.
17. Єдина
топологія мережі з явно виділеним центром, до якого підключаються всі інші
абоненти
Ключові слова – ТЕКСТОВИЙ ПРОЦЕСОР.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
Мотивація
навчальної діяльності
Це словосполучення і є темою, яку ми розпочинаємо
вивчати. На цю тему розраховано 4 уроки, з яких 2 - практичні роботи.
Тема сьогоднішнього уроку- «Системи опрацювання текстів. Текстовий
процесор WORD» (учні
записують дату, тему в зошити)
Сформулюйте мету уроку? (учні формулюють мету, учитель записує її на дошці)
Оцініть у відсотках використання різних видів інформації в навчанні (у сумі
100%) :
- Текстова + числова -
- Графічна -
- Звукова -
- Відео –
Відповіді дітей.
А ось статистичні дані 2011 року щодо використання
різних видів інформації в навчанні. Як бачимо, з текстовою інформацією людина
працює найбільше, тому обов’язковим є знання основ роботи з текстовими
документами.
IV. Вивчення нового матеріалу
Перед початком вивчення теми необхідно
визначити та розрізняти такі поняття:
ü Редагування – перетворення, що забезпечує додавання,
видалення, переміщення або виправлення змісту документа.
ü Форматування – це оформлення тексту (шрифт, вигляд і
розмір символів, оформлення абзаців і заголовків).
Які програми для роботи з текстом ви знаєте?
Найпростішою програмою є … (Блокнот). Що
можна робити у Блокноті? Які ще програми
ви знаєте? (Ворд).
Які його можливості?
Якщо ж класифікувати всі програми для роботи
з текстом, то їх можна розділити на 3 види: Текстовий редактор, Текстовий
процесор та Видавничі системи – програми для створення поліграфічної продукції
(газети, буклети, листівки, візитки, журнали і т.д.)
Демонстрація прикладів програм для роботи з
текстом.
Ми будемо вивчати текстовий процесор Word 2007.
Демонстрація завантаження ТП, відкриття,
створення нового документа,
збереження в різних форматах текстового документа.
Формати файлів, збережених MS Word
- Doc (Word 2003)
- Docx (Word 2007)
- Rtf
- Txt
Як і в усіх програмах, у Word є довідкова
система, яка викликається клавішею …F1
А зараз Передай чергу другу (Учень відповідає на запитання, яке знаходиться
на дошці й називає ім’я наступного, хто буде відповідати)
Призначення клавіш
Backspace
Delete
CapsLock
Home
End
PageUp
PageDown
Tab
Print Screen
Сполучення клавіш у MS Word
Ctrl+C
Ctrl+V
Ctrl+X
Ctrl+Z
Ctrl+A
Ctrl+N
Ctrl+S
Ctrl+O
Shift+Буква
При наборі тексту слід дотримуватися деяких правил. Ці правила в кожного з вас є,
ви їх вклеюєте в зошит та вивчаєте. А також там є правила стильового оформлення
всіх документів ділового характеру (реферати, повідомлення, наукові роботи і
т.д.). Ці правила варто знати напам’ять.
(Додаток 1.2)
VI. Практична робота
Створити новий текстовий документ,
надрукувати в ньому своє прізвище та ім’я, зберегти його в різних форматах;
відкрити Довідкову систему та ознайомитися з її основними розділами.
Визначити призначення сполучень Ctrl+B, Ctrl+I, Ctrl+U, Ctrl+E.
VII. Засвоєння вивченого теоретичного
матерiалу.
Бліцопитування
§ Для чого використовують Word?
§ Як створити новий документ?
§ Як зберегти документ на диску?
§ Як зберегти файл з новим іменем у нову папку?
§ Як
відкрити створений
документ?
§ Як викликати
довідку?
V. Домашнє завдання
Параграф 6.1, с. 213, питання.
*Домашнє завдання.
Лотерея (Учні по одному з мішечку витягують назву текстового
редактора/процесора/видавничої с-ми, про яку їм слід буде розказати на
наступному уроці.)
Підготувати повідомлення на тему
«Я хочу розповісти про…(текстовий редактор, текстовий процесор, видавничу
систему)».
Вказати назву, компанію, яка розробила програму, її можливості, інтерфейс,
переваги й недоліки.
VII. Пiдбиття пiдсумкiв уроку
«Коло ідей»
-
На
сьогоднішньому уроці мені найбільше запам'яталося…
-
Чи
досягли ми мети, яку поставили на початку уроку?
-
Що
було легким, а що складним?
Оголошення
оцiнок.
Немає коментарів:
Дописати коментар